martes, 6 de marzo de 2007

AES + F

Montse Badia publica a la revista A-DeskRevista un article crític que parteix de les visites a l'exposició de Muntean & Rosemblun (Make death listen), que acabem d'esmentar, i la del col·lectiu d'artistes moscovites AES + F (Last Riot).

En ambdues exposicions els qui protagonitzen tant les pintures com els vídeos són tot un col·lectiu de joves i adolescents que encaixen perfectament en els personatges que caracteritzen moltes de les campanyes publicitàries de l'actualitat, tal com els anuncis del dissenyador de moda Calvin Klein o de marques de renom internacional com Guess.

En totes dues exposicions l'artifici i l'estètica predominen en un joc de composicions on es té perfecta cura de la seva posada en escena. Una posada que a partir d'iconografies clàssiques ens apropen al món de la moda i els media.


El col·lectiu d'artistes, AES + F, format per Tatiana Arzamasova, Lev Evzovich, Evgeny Svyatsky y Vladimir Fridkes, ens presenten amb Last Riot "als rebels de la última insurrecció", on es confon víctima i agressor, i que "celebra la fi de la ideologia, la història i l'ètica".



En el seu desig de simular un ideal de realitat virtual on el gènere del videojoc composa la seva matèria prima, AES + F realitzen multitudinaris castings per tal d'escollir, entre models professionals, aficionats i estudiants de dansa, als bells adolescents que interpreten les poses. Un resultat que no està molt lluny d'un catàleg de moda tal com hem vist anteriorment. La línia entre l'art actual i la fotografia de moda és cada vegada més ambígua. Per molt que protagonitzin escenes de lluites semblen més que estiguin fent poses amb les robes de camuflatge i els seus accessoris bèl·lics. Les baralles que mostren són en realitat una imatge més de la ració de violència a la que tant els adolescents com la resta de persones estem acostumats a empasar-nos de mà dels mitjans de comunicació i els adolescents, sobretot, amb les "play station" i els seus sucedanis.


Tant Munteau & Rosenblum com AES + F ens presenten com avui dia la publicitat i els mitjans de comunicació troben en l'adolescència i la joventut una de les seves eines de màrketing més efectives.



No hay comentarios: